אבטחה

סליקה אונליין – המצאה גאונית או סכנה אמיתית?

סליקה אונליין היא שירות של תשלום אשראי דרך האינטרנט. בעידן בו הכל מתרחש אונליין, קניות, הזמנות משלוחי אוכל, ביגוד, מצעים ואפילו אלקטרוניקה, שירות סליקה אונליין הוא שירות שאנחנו משתמשים בו על בסיס יום יומיומי.

עדיין סליקה אונליין יכולה להרתיע חלק מהאנשים, שהרי לא כל אחד מעוניין בחשיפת פרטיו ברשת. מעבר לפרטי האשראי, נחשפים באתר פרטים כמו תעודת זהות, כתובת מגורים ומספרי טלפון. האם אנחנו בסכנה?

חברות סליקה אונליין מודעות לסיכון אותו לקוחות לוקחים כשהם ממלאים את פרטיהם באתר.

בטוח
להרגיש בטוח

 לכן, חברות כאלה מצטיידות בדרך כלל באבטחה גבוהה יותר. הם מאבטחים את הדפים שלהם ובדרך כלל מעסיקים עובדים שאחראים על אבטחת המידע בעסק. לכל חברת סליקה יש אלגוריתמים משלה לבדיקת התשלומים והיא מרתיעה בפני כל דבר חריג שקורה באשראי. קניות בסכומים מוגזמים שלא אופייניים ללקוח, שימוש באותו כרטיס ממספר מחשבים שונים, מספר כרטיס אשראי שהוקלד בעבר ולא תואם את שם הלקוח ועוד, מדליקים נורה אדומה באבטחת המידע של העסק ובכל מאפשרים טיפול נכון והוגן בכרטיסי האשראי של הלקוחות.

לרוב, ברגע שאשראי חשוד כגנוב או לא נכון, העסקאות דרכו מתבטלות, לעיתים הכרטיס נחסם לרכישה באתר והלקוח מקבל על כך הודעה. הוא יכול לפתוח אותו מחדש או אם חס וחלילה, הוא לא ביצע את הרכישות המדוברות, הלקוח ידע כי עליו לחסום את הכרטיס ולהוציא אחד חדש. בנוסף, ישנם המלצות ברורות בכל הנוגע לסליקה אונליין – החלפת סיסמה בתדירות גבוהה, אבטחת המחשב בפני וירוסים ופריצות וכמובן לא להשאיר חלונות דפדפן פתוחים.

מצד שני, סליקה אונליין מאפשרת למנף נכון את הזמן שלנו. אנחנו יכולים לשלם חשבונות ומשלוחי אוכל, להזמין דברים שחסרים בחנות הקרובה אלינו אבל נמצאים בעיר או ארץ מרוחקת וכך להנות ממגוון, שפע וזמן. הרבה פעמים סליקה אונליין גם חוסכת לנו טרטורים וחיפושים שאותם היינו נאלצים לעשות פיזית, לולא אופציית התשלום ברשת.

לסיכום, עם כל הסכנות שטומנת בחובה הסליקה אונליין בחנויות אינטרנטיות יש בה לא מעט יתרונות שיעזרו לשפר, לייעל ולהפוך את חיינו לקלים יותר. כמו שבחיים האמיתיים ייתכן ויגנבו לכם אשראי, אותו דבר גם ברשת. צריך להיות ערניים מחוץ ובתוך הרשת אך אין סיבה לחשוש. יש מי ששומר עליכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *