חנות, קניות, מחשב, צפרדע, קנייה ברשת

עושים קניות ברשת? כיצד לשמור על בטיחות התשלום

 אז כבר התרגלנו לעובדה שניתן לשלם באינטרנט עבור מוצרים או קניות באמצעות האשראי שלנו, ולמעשה לבצע לו סליקה באינטרנט.

קניות אונליין נעשו פופולריות ושגרתיות כל כך לאחרונה, עד שלעיתים אנו שוכחים את הסיכונים הטמונים בסליקה באינטרנט של כרטיס האשראי, ומקפידים פחות על בטיחות הכרטיס.

אינטרנט, כסף, סליקה באינטרנט, לוגיסטיקה ברשת, מחשב, ניהול
מנהלים הכל מהמסך, איך זה עובד מהתחלה עד הסוף

על כן, קבלו מדריך כללים לרכישה אונליין נכונה ובטיחותית יותר:

תחילה, הדפדפן אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם. האקרים עלולים לפרוץ את חומת האבטחה של הדפדפן, בלי יותר מידי סיבוכים. על מנת למנוע זאת, רצוי מדי פעם לבדוק האם קיימים עדכוני גרסאות לדפדפן שלכם, וכן לבצע אותם. לרוב, מדובר בעדכונים אשר קורים באופן אוטומטי, אך מצריכים את האישור של המשתמש לביצוע פעולה זו.

תעודת אבטחה 

נכון, כיום ניתן למצוא מספר אסטרונומי במיוחד של חנויות אונליין ברחבי הרשת, אשר מציעות קניות דרך האתר שלהן. רוב החנויות האמינות משתמשות בתעודת אבטחה  SSL, ואף נוהגות להתגאות בה ולהזכיר זאת כבר בעמוד הראשי של האתר. עם זאת, על מנת להיות בטוחים שאותה חנות אכן מחזיקה בתעודת אבטחה, תוכלו לבדוק זאת בעצמכם.

 

כאשר תגיעו לדף הסליקה באינטרנט ותרצו להתחיל בתהליך ביצוע עסקת הרכישה, תוכלו להבחין באייקון קטן של

מנעול אבטחה, SSLמנעול ליד כתובת ה-URL של העמוד. כאשר תילחצו עליו, תוכלו לראות את שיטות האבטחה של האתר ובלחיצה על הביטוי "פרטי אישור" תוכלו גם לראות את תעודת האבטחה של האתר. כאשר החלון ייפתח לכם, וודאו את תוקף האישור, וכן וודאו כי כתובת ה-URL אכן מתחילה בקידומת Https ולא ב-Http. למעשה, האות S בסוף מסמלת את העובדה שכתובת האתר אכן חוקית.

מדיניות פרטיות 

מסמך שתוכלו למצוא בכל חנות אינטרנטית, ומהווה לכיסוי המשפטי של אותה חנות של חברת הסליקה שעומדת מאחוריה. באנגלית הוא נקרא Privacy Policy. לעיתים אנו נוטים להתעלם ממנו ולא לקרוא אותו כיוון שהוא ארוך ומייגע, אך במקרים מסוימים הוא עשוי להציל אתכם ולהוכיח מקרים לטובתכם. חשוב מאוד שתבדקו כי במסמך מצוין שהאתר מתחייב לא להעביר את פרטי כרטיס האשראי שלכם לאף גורם. כמו כן, במידה ואתם מגיעים לאתר שבו לא קיים אותו מסמך – מומלץ לא לרכוש דרכו פריטים.

דרכי תשלום 

לרוב, אופציות התשלום באתרי קניות מקוונים הם באמצעות סליקה באינטרנט של כרטיסי אשראי. האתרים מציגים עבור הלקוח דף סליקה מיוחד שדרכו ניתן להזין את פרטי האשראי ובך למעשה לשלם עבור הפריטים הרצויים. ללא ספק מדובר באופציה הנוחה ביותר, הן עבור הצרכן, והן עבור המוכר. מעבר לכך, דעו כי קיים חוק כרטיסי האשראי, אשר דואג לגיבוי מלא של הצרכן במקרה של גנבת אשראי או פרטי אשראי. על פי החוק, סכום הכסף המלא יוחזר לצרכן בפרק זמן של עד 30 יום מרגע הרכישה. דעו כי חוק זה תקף אך ורק במקרה של תשלום בכרטיס אשראי ולא בכל אמצעי אחר.

לפיכך, אין ספק כי מדובר באופציית הרכישה אונליין הבטיחותית ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *